Dag 19/20 en 22 terug nar huis. - Reisverslag uit Tianjin, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu Dag 19/20 en 22 terug nar huis. - Reisverslag uit Tianjin, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 19/20 en 22 terug nar huis.

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Caspar

07 Augustus 2017 | China, Tianjin

We zijn uitgerust begonnen aan een bezoek aan een oud handelsstadje Daxu, waar tal van chinese ambachten worden getoond. Hier koop ik eindelijk het Rode boekje van Mao in het chinees en engels.
Vanuit Daxu rijden we door naar een grot ter grootte van een voetbalveld. Prachtig.
Hier groeide lang geleden riet, waar fluitjen van werden gemaakt en door de mooie akoestiek geeft het fluiten een prachtig geluid. Tegenwoordig alles met moderne technologie (helaas).
Ook al zagen een aantal van ons de mogelijkheden om er een Sensation White China 2.0 te realiseren.
Terug naar het hotel en heerlijk freetime.
volgende ochtend al (heel) vroeg op om naar het station te rijden. nemen afscheid van gids Sam, wat een ventje. Maar dat terzijde. We nemen de HSL naar Guangzhou, ook bekend als Kanton. Hier vandaan rijzen we verder met de bus naar de haven om over te stappen in de Ferry naar Hong Kong.
In Hong Kong aangekomen nog net tijd om in te checken in The Harbor Plaza. Heel raar idee om hier weer te zijn, mijn laatste reis naar HK verbleef ik ook in dit hotel. Hoe toevallig.
We rijden, rennen en rijden naar de strip aan de haven om de lichtshow van 20.00 nog te kunnen zien. Gelukt. Geweldig.
Nog ff wat eten en weer terug.
In de ochtend eerst wat free time, dus eindelijk weer lekker ontbijten met echte koffie en brood en een krant. Cas en Mel gaan lekker zwemmen in het openluchtbad op de 3e etage.
En dan de tour door HK. wat gaaf om hier weer te zijn. Cas vindt het zo gaaf, dat ie nog een keer een week terug gaat om het allemaal goed te zien/ervaren. Na een laatste boottocht van een uur, snel terug naar hotel en op naar het vliegveld.
Strak 01.15 zitten we in de lucht op weg naar huis.
Fantastische reis geweest, maar toch wel heel blij dat we naar huis gaan.