Dag 10/11 en 12 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu Dag 10/11 en 12 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 10/11 en 12

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Caspar

22 Juli 2017 | China, Peking

Schrijvend vanuit de trein van Xi'an naar Nanjing rijden met we ca. 300 kilometer door China. De afgelopen 2 dagen hebben we uiteraard weer van alles gedaan. Op de dag van aankomst in Xi'an zijn we gelijk door gereden naar ons hotel. Super goed hotel met gelukkig weer normale bedden en normale kussens.
Eindelijke ook een beetje free time voor ons beiden. Dus terwijl de groep de zoveelste tempel ging bezichtigen zijn wij naar een reusachtige mall gelopen en hebben sinds lange tijd weer een Starbucks bezocht. Daarna een double cheeseburger naar binnen gewerkt bij de Mac. Rare volgorde maar dat boeide ff niet. Wanneer je 10 dagen 2 Chinese maaltijden per dag eet ben je hard toe aan wat anders.
Na ontbijt met heel zoet witbrood (anders weeeeeeeer chinees) fietsen over de stadsmuur. Cas en ik haken af en gaan weer op zoek naar verkoeling. Het is 09.15 en al 41C, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt bij deze verzengende hitte 2 uur boven op een muur te gaan fietsen. Hebben wederom Starbucks bezocht (wat een uitkomst), toch een heel klein beetje m'n cafeïne bijhouden.
's-Middags dan eindelijk naar het terracottaleger. Het is inmiddels nog warmer geworden zodat niemand nog een droog plekje of draadje heeft als we langs de lemen soldaten lopen. Eerlijk gezegd valt het een beetje tegen. Goeie marketing. Maar toch zeker de moeite waard. Na een ingekort programma rijden we lekker in de airco naar het hotel.
We gaan een licht- en watershow zien. Watershow prachtig, luchtshow gecanceld. Jammer.
Vandaag naar moslimwijk en hebben daar free time. Alsof ik in de soek van Marrakech ben beland, maar dan midden in China. Bizar. Allemaal overdekte winkeltjes met 1001 dingen (die je niet nodig hebt, behalve 2 schone, droge T-shirts) wel heel leuk.
Na de lunch op andere locatie, omdat de originele bestemming 's-ochtends was afgefikt, naar de Bullet train. Nieuw model, veel sneller, comfortabeler en in 5 uur naar Nanjing.
Inmiddels gearriveerd in hotel en gaan lekker slapen. Best wel vermoeiend zo'n reis.

• 23 Juli 2017 - 16:54

Ingrid:

Weer een inkijk in jullie mooie reis, qua temperaturen ben ik echt niet jaloers, pfffff. De rest is gaaf en bijzonder in deze betoverende, andere wereld.

• 26 Juli 2017 - 15:10

Eelco:

Ik had even een paar dagen gemist; geen internet in de bush. Zo te lezen beginnen jullie aardig gewend te raken...