Dag 8/9 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu Dag 8/9 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 8/9

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Caspar

19 Juli 2017 | China, Peking

Op weg naar Pingyao met de bus stoppen we bij het Jincy Tempelpark. Een mengeling van oude tuinen, confucianistische, taoïstische en boeddhistische tempels. Veel te zien en te fotograferen. Prachtige tempels en pagodes. Na de kuch vertrekken we naar Pingyao. P. is een authentiek ommuurde stad die in z'n geheel is opgenomen in de UNESCO Werelderfgoedlijst.
Het is een autovrije stad. We worden met golfkarretje door de straten gereden en lopen het laatste stukje naar ons hotel. Dit hotel lijkt zo thuis te horen in de Efteling. Geweldig wat een sfeer. We nemen de stenen bedden met een heel dun matje maar voor lief en leggen ons hoofd op een kussen van pitten (Ligt voor geen meter). Gelukkig blijven we hier maar 2 nachten. We bekijken ondertussen weer een tempel en besluiten Europees gegaan eten.
Wat heerlijk om na een week weer eens frietjes te eten. Hamburgers, pizza en een soort " biefstuk "
Uiteindelijk blijkt het restaurant ook een karaokebar te zijn en bezorgen de Hollanders de chinezen een bijzondere avond met veel extra omzet en een hoop lol. We halen de eigenaar over om ons de muziek te laten regelen en zingen uit volle borst mee met VOF de kunst, Guus Meeuwis enz. Nog nooit een bareigenaar zo zien genieten van een drukke avond.
Vandaag de hele stad van binnen en buiten bekeken. Tevens op de muren geweest en verder een heerlijke vrije middag gehad. Iedereen, behalve wij, gaan naar een folklore dans kijken. Wij passen ff en gaan zo lekker eten. En daarna zien we wel.
Morgenochtend vroeg op de bus in en naar het station, waar de Hogesnelheidstrein nemen naar X'ian. Bijna 1000 kilometer in 3 uur. Er wacht ons een warm onthaal...... 42C pfffffff.
Wordt vervolgd "........

• 19 Juli 2017 - 13:03

Simone:

Dus voortaan slaap je op de grond

• 19 Juli 2017 - 14:26

O(ma):

Je hebt nog een aantal dagen om te wennen. Kersenpitkussen heb ik nog wel voor je. Geniet nog maar lekker

• 20 Juli 2017 - 13:48

Ingrid Kok:

Hallo Rob en Cas, gisterenavond de site gekregen van Simone en al jullie verslagen en avonturen gelezen plus de prachtige foto's bekeken. WAUW! Ben benieuwd naar de rest.

• 21 Juli 2017 - 13:03

Els:

Het is zo leuk om jullie verslagen te lezen.
    We reizen steeds n stukje mee.