Dag 6/7 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu Dag 6/7 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 6/7

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Caspar

17 Juli 2017 | China, Peking

Na een ochtend redelijk uitslapen gaan we eerst nog ff snel ontbijten. We moeten eten inslaan voor de treinreis. We rijden om 15.35 het station van Beijing uit op weg naar Datong, een rit van 6,5 uur. Met andere woorden, we zijn er rond 22.00 uur. Best pittig. Terwijl we al kaartend door het landschap trekken, vinden de chinezen het maar raar wat we doen. Kaarten in het openbaar is eigenlijk verboden in China. Maar we worden steeds gecontroleerd of we niet om geld gokkken, ondertussen een hoop lol en zingen er vrolijk op los.
Gelukkig is het hotel tegenover het station en zijn we binnen no time op onze kamer. Helaas geen minibar, geen hotelbar, geen kleine koeling, geen winkeltje en dus geen koud drankje. Hier baalt iedereen behoorlijk van.
De volgende ochtend geen internationaal ontbijt, alleen chinees met alleen plakjes brood !!!
Het enige positieve is dat er Jura koffiemachine staat. Dus uiteindelijk wel lekkere koffie.
We rijden vervolgens een uurtje naar de Yungangnissen, prachtige nissen en grotten met allemaal Boeddha beelden. Maar liefst 51.000 van 4cm tot 17 meter. Hiervandaan rijden we weer een uurtje door naar Xuankongsiklooster. Dit klooster hangt aan een steile klif. Spectaculair !!
Vooral voor ons, Cas is helemaal rondgelopen, ik ben achtergebleven om het van beneden af te bekijken. Kijk maar naar het filmpje en dat spreekt dan voor zich.
Na 4 uur bussen komen we aan in Taiyuan, een gigantische stad met honderden nieuwe flatgebouwen van tenminste 30 hoog. Onvoorstelbaar zo veel en zo groot. Nauwelijks te bevatten.
Zometeen lekker slapen .............

• 17 Juli 2017 - 19:12

Eelco:

Mooi hoor, het minder bekende deel (voor mij). Ik zie ook direct waar de global warming vandaan komt.

• 17 Juli 2017 - 21:12

Ancella:

Hallo mannen,

Wat een belevenissen maken jullie mee. Nog wel de finale Wimbledon gezien? Helaas dan niet met een koud biertje erbij:-(