Dag 5 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Caspar

16 Juli 2017 | China, Peking

Na een busreis van een uurtje aangekomen bij het Zomerpaleis. De laatste keizerin heeft hier een enorm luxe leven geleid. Alle belastinginkomsten werden niet gebruikt voor het volk, maar alles was voor de keizerin. Zo heeft ze een marmeren schip op ware grote laten maken die in het meer ligt, zonder enig nut. De boten zie de marine nodig had om de Japanners buiten te houden werden niet aangeschaft, en ja, die vielen dus binnen en de Keizerin werd afgezet. Wat over bleef was een prachtig Zomerpaleis. Zeer de moeite waard om te lopen en te varen.
Vervolgens naar de Hutong = oude stad, eerst gegeten bij een familie, heerlijk. Daarna de Hutong in per elektrische Riksja. Viel een beetje tegen. Heel erg hun best gedaan om te civiliseren, jammer. Gisteravond met z'n 2en heerlijk wezen eten bij de Royal Hotpot, waar we een persoonlijke kok hadden en fantastische gerechten. Vandaag sluiten we Beijing af en gaan met een 6 uur durende treinreis het Chinese binnenland in naar Datong waar we vanavond rond een uur of 10 arriveren. Kunnen we nog mooi de finale van Wimbledon gaan kijken. Wordt vervolgd .....