Dag 4 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Peking, China van Caspar Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Caspar

15 Juli 2017 | China, Peking

Vanochtend gestart met een busreis van een uur door Beijing naar het plein van de hemelse vrede. Wij dachten dat we redelijk in het centrum van Beijing zitten, maar dat is dus niet zo. Stad is zo groot, ruim 22 miljoen mensen, dat je er een uurtje overdoet naar het centrum. Daar aangekomen, mogen we met 8000 anderen een tour beginnen. Van die 8000 zijn er ongeveer 99% chinezen, zodat wij Hollanders een bezienswaardigheid op zich zijn. Moeten dus ook regelmatig met chinezen op de foto. Grappig. Alles is hier ook groot, de gebouwen, pleinen etc.
Aangezien Mao weer eens in de revisie is, hoeven we daar gelukkig niet naar toe. Scheelt weer lang wachten voor een dood hoofd (want meer zie je niet volgens onze gids). Het is inmiddels ongelooflijk warm geworden, 38c, en zetten onze trip voort naar de verboden stad. Een tocht van een kilometer over trapjes, door tempels en tuintjes met 8000 mensen. Brrr druk vooral.
Na een locale lunch, prima dus, door naar de tempel van de hemel. Een keizerlijke tempel waar elke keizer 1 keer per jaar ging bidden voor van alles en nog wat. Overigens mocht er niemand bij zijn. Dus het kan ook zijn dat ie er andere dingen ging doen....
Morgen naar Unesco wereld erfgoed en riksja door de Hotung, origineel oud Beijing. Ben benieuwd....

• 15 Juli 2017 - 05:33

Max:

Klinkt weer super leuk. Sick hoe groot die stad is..... bijna niet voor te stellen!

• 15 Juli 2017 - 08:25

Simone:

wel heel mooi die tempel...en zo groot! ben benieuw hoe jullie riksja ritje gaat zijn ;)

• 15 Juli 2017 - 16:43

Eelco:

Mooi hoor! Had wel verwacht dat jullie nu ook zo'n parasolletje en een mondkapje zouden hebben. Heb ook wel een beetje medelijden met de riksja bestuurder/trekker...die is normaal zo'n chineesje gewend.

• 15 Juli 2017 - 16:58

Els:

Wat zien jullie veel, het is zo leuk om jullie verslagen te lezen.

• 17 Juli 2017 - 07:49

Dick Van Leeuwen:

Mooie trip mannen ! N joy !!!!!